Viedoklis, ka Lincoln ir milzīgi limuzīni, aizēno faktu, ka šīs markas auto mēdz būt arī nosacīti mazi, piemēram, Lincoln LS, kura galvenie konkurenti ir BMW 528, Mercedes C klase, Saab 9-5 un Volvo S-70. Šā gada vasarā Autoinfo iegādājās 2000. gada Lincoln LS Sport. Pārvarot transportēšanas neparedzētās grūtības un muitas darbinieku pazemojumus, veicot lukturu pārbūvi, auto tika piereģistrēts Latvijā.

Lincoln LS ir samērā neparasts, neliels, izteikti dinamisks, kurš galīgi nav līdzīgs saviem lielajiem ciltsbrāļiem, kuru izmēri un formas pasvītro sava īpašnieka statusu. Šis sedans, kura garums ir 4925 mm, pilnībā ir projektēts Eiropā, tāpēc tam ir amerikāņiem neraksturīgā vadāmība un paātrinājuma dinamika. LS veidolā var saskatīt gan BMW 5 sērijas lukturu formas, gan Mercedes radiatora resti un - kā apgalvo japāņu auto piekritēji - Lexus sānu līnijas.

Korporācijai Ford (kurai pieder Lincoln) bija vēlme ar LS iekarot Eiropas tirgu, jo kur gan citur pasaulē ir tik pieprasīti vidējās biznesa klases sedani, kā vecajā, labajā Eiropā. Kas to lai zina, cik Lincoln LS tagad braukātu pa Eiropas ceļiem, ja Volvo neiejauktos LS liktenī.. Notika gadsimta brīnums - lielais amerikāņu auto koncerns nopirka skandināvu vieglo automobiļu ražotni Volvo. Tagad jau sanāk, ka vienas korporācijas identiskās klases modeļi konkurēs vienā tirgū. Nav labi, nosprieda buržuji, un LS ražošana tika uzsākta tikai 1999. gada beigās Amerikā. Nākamā LS problēma - ko darīt ar Jaguar S Type? Kā sadzīvot vienā tirgū ar šo "plēsīgo zvēru"? Lieta tāda, ka LS ir pilnībā projektēts uz Jaguar S Type bāzes. Jaguar auto ražotne arī pieder Ford, un atkal rodas jautājums, ko darīt ar LS? Koncerna vadība nolēma Lincoln LS paturēt tikai Amerikas tirgū, bet Jaguar S Type tehniskos parametrus uzlabot. Pie kā tad īsti nonāca Ford gudrās galvas? Tās nolēma, ka Lincoln LS iegūs vienkāršāku dzinēju, bet skaitīsies prestižāks par Jaguar. Britu kaķis ieguva jaudīgāku dzinēju, bet Lincoln LS sāka aprīkot ar FORD Duratec V6 ar 210 ZS. Jaguar ieguva tieši to pašu dzinēju, bet ar 240 ZS lielu jaudu. Savukārt V8 dzinēji - 252 ZS pret 281 ZS. Jaudas starpība V6 motoriem ir panākta ar elektroniskās deforsēšanas palīdzību, bet V8 dzinēji ieguva dažādas kloķvārpstas. Līdz ar to S Type dzinēja apjoms ir 4, bet LS - 3,9 litri.

Autoinfo redakcijas iegādātais Linkoln LS V6 ir ar 3,0 l dzinēju, kurš aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu. Šie spēkrati jau standartā tiek aprīkoti ar sporta paketi, kura ietver cietāku piekari, 17 collu riteņu diskus 235/50 R17 riepām un ventilējamos bremžu diskus. Savukārt V8 dzinējiem manuālā ātrumkārba nav pieejama.

Pirmais vizuālais iespaids par šo auto - liela mašīna, bet zināmā mērā tas ir maldīgs priekšstats. Auto ir būvēts šoferim, bet mazāk domāts par pasažieriem. Šofera kokpits ir izteikti sportisks, lai gan sēdpozīcija ir samērā augsta, un atšķirībā no BMW 5 sērijas šoferis redz motora pārsegu, kas ir diezgan ērti, veicot manevrus ierobežotā laukā. Kā jau biznesa klases sedanam pieklājas, LS ir aizmugurējo riteņu piedziņa. Auto piekares remonts nesagādās liekas galvassāpes automehāniķiem, jo visiem "mezgliem" ir samērā vienkārši piekļūt. Piekares sviras un bukses ir izgatavotas Eiropā un, uzmanīgi papētot detaļas, var atrast "Lemforder" logotipus. Šis ražotājs izceļas ar augstu auto daļu kvalitāti, un ir galvenais piekares daļu piegādātājs BMW, Audi, Mercedes spēkratiem.

Līdz šim mūsu redakcija nebija saskārusies ar jēdzienu "hidromotori". LS dzesēšanas sistēmas ventilatoru darbina tieši hidromotors. Auto dzinējs ir aprīkots ar diviem hidraulikas sūkņiem - viens darbina stūres pastiprinātāju, bet otrs - dzesēšanas sistēmas hidro-motoru. Šāda "ekstra" ir tikai Lincoln spēkratam, jo S Type dzinēju dzesē elektroventilators.

Ekstru ziņā Lincolnā ir viss - elektriski vadāmā lūka, dalītā klimatkontrole, kruīzkontrole, logu tīrītāju slotiņu apsilde, ādas salons ar sēdekļu apsildi un četri gaisa spilveni jau standarta komplektācijā.

Kaut gan Lincoln LS pilna masa ir 2000 kg, degvielas patēriņš ārpus pilsētas ir 7,8 l uz 100 km, bet pilsētā - līdz 14 l.

Jāņem vērā, ka, saskaņā ar Eiropas normām, Latvijā bez sertificēšanas var piereģistrēt tādus auto, kuri ārpus ES ir izgatavoti līdz 2001. gadam. Tātad, ja esat Amerikā un tur iegādājaties 2001. izlaiduma gada vai jaunāku Lincoln LS, jums nāksies veikt šā spēkrata sertifikāciju. Autoinfo ieteikums - pirms auto pērkat ASV vai Kanādā, painteresējieties, vai nevar rasties grūtības ar šā auto reģistrāciju. To var uzzināt tajās kompānijās, kuras nodarbojas ar automobiļu sertificēšanu.

Latvijā ir reģistrēti deviņi Lincoln LS modeļi, un, pateicoties tam, ka LS ir uz S Type bāzes, nav nekādu problēmu veikt šā auto apkopi Jaguar vai Ford dīleru centros. Starpība ir tikai detaļu cenās. Dažreiz ieteiktu S Type īpašniekam painteresēties par analoģisku piekares detaļu cenām pie Ford dīlera, vai pie amerikāņu auto detaļu tirgotājiem. Cenu starpība ir ļoti ievērojama.

Atvars Balts
Raksta publicētājs - ikmēneša informatīvais izdevums autovadītājiem "Auto Info"