...FORD korporācija nedaudz pārcentās ar ārējo izskatu – iespējams, ka iespaidojās no Eiropā jau pieejamā Ford Scorpio vai arī par daudz pievērsās biodizainam. Varbūt iespaidoja pati Ford emblēma...




Izmaiņas eksterjerā
Virsbūves formas sastāv no neskaitāmām elipsēm – pat salonā nav nevienas taisnas līnijas. Žurnālisti to uzreiz nodēvēja par "olveidīgo". Jaunais Ford Taurus tika ražots četrās modifikācijās – G, Gl, LX un muskuļotais SHO. Taurus šķīrās arī no noslēptajiem logu tīrītājiem un tagad tie visu laiku redzami loga apakšējā malā redzamības zonā. Nez kādēļ nav arī aizslēdzama degvielas tvertnes vāciņa...

Aizmugures lukturiem ir Eiropā iecienītie oranžie pagriezienu rādītāji, tik pat ovālās formās kā viss pārējais. Jau bāzes versijā tika uzstādīti 15’ riteņu diski. LX komplektācijā bija pieejama augstvērtīga JBL audiosistēma ar iebūvētu sabvūferi. Audiosistēma integrēta vienā, nenosakāmas formas panelī, kopā ar klimatkontroles pogām, kas bieži vien lika kļūdīties – tā vietā, lai pārslēgtos uz citu radiostaciju, netīšām tika nospiesta kāda no klimatkontroles pogām.

1998. gadā parādījās jauni drošības spilveni ar mazāku atvēršanās spēku un vilkmes kontrole. Nedaudz izmainījās lukturu forma un krāsa – pazuda dzeltenie pagriezienu lukturi aizmugurē. Kā paildus opcija bija pieejams arī 3vietīgs priekšējais sēdeklis – neskatoties uz to, Taurus saņēma 5 zvaigznītes crash-testos frontālā trieciena gadījumā.

2000. gada modelis pārtrauca ovālo formu sēriju un atgriezās jau ierastākās formās. Dzinēju gammā izmaiņas nekādas, ja neskaita, ka kopš 2001. gada vairs nav pieejams SHO slikto pārdošanas apjomu dēļ.

Izmaiņas motoru gammā
Daudz izmaiņas ir pamanāmas zem motora pārsega. Jaunais 200Zs Duratec 24V DOHC V6 dzinējs tagad nāk standarta LX modifikācijā, kurai ir arī iebūvēts imobilaizers aizdedzes atslēgā. Parastais 3.0 V6 12V Vulcan dzinējs tika uzforsēts līdz 145Zs. 3.8 litru dzinējs vairs netika uzstādīts uz šīs sērijas un kļuva pieejams tikai uz Lincoln modeļiem.

Vislielākās izmaiņas skāra jauno SHO modifikāciju. Tā saņēma jaunu V8 dzinēju no YAMAHA – 3.4 litru V8 32V ar 235Zs pie 6100apgr/min un griezes momentu 312 N/m pie 4800 apgr/min. Mehāniskā kārba šim modelim vairs netika uzstādīta. Duratec dzinēji komplektējās ar AN4N automātiskajām ātrumkārbām, bet Vulcan – ar iepriekšējo modeli AX4S. SHO papildus saņēma dizaina elementu – aizmugures spoileri, kurš bija mazāks par pašu bagāžnieka vāku un vispār izskatījā pēc „lauku tūninga”. Neskatoties uz visu, Taurus saglabāja pārdotākā auto statusu līdz 1997 gada beigām, kad to pabīdija malā Toyota Camry un Honda Accord.

Virsbūve
Rūsa, rūsa, rūsa, rūsa.... Liekas, ka Ford šī problēma vajās ilgi. Rūsu var atrast visās iespējamajās vietās – sākot ar durvju stūriem, līdz pat bremžu sistēmas maģistrālēm. Par pašu formu runājot – tā jau ir gaumes lieta. Katrā gadījumā, nekādas dinamiska auto pazīmes vizuālajā izskatā nav saskatāmas. Drīzāk kaut kas lēns un kūtrs. Lielas problēmas sagādā arī iebūvētais audiocentrs. Lai iebūvētu DIN standarta audiosistēmu ir jābūt gan speciālistam elektronikā, gan dekoratīvu paneļu izgatavošanā – jāpārlodē kaudze vadu, jāizgatavo jauns dekoratīvais panelis utt. Labāk nedarīt neko vai uzticēt to darīt speciālistiem, kuri šajos darbos ir „suni apēduši”...

Dzinēji un kārbas
Aptaujāto servisu meistari par dzinējiem neko sliktu pateikt nevarēja. Ford motori ir ļoti izturīgi un pie punktuālām apkopēm kalpo ilgi, tomēr kā uzticamāko atzīstot Duratec. Automātisko kārbu mūžs ir ļoti atkarīgs no braukšanas stila, bet pēc aptaujāto servisu speciālistu atzinuma - Taurus kārbas ir reti klienti viņu servisā. Kārbas ir lielas un samērā darbietilpīgs ir to remonts. Galvenokārt defekti, kuru rezultātā nākas remontēt kārbu, ir nepietiekošā dzesēšana. Tātad, lai auto kalpotu uzticami, ir jāseko līdzi ne tikai dzinēja un kārbas eļļas līmenim, bet arī tam, lai pietiekošā daudzumā būtu dzesēšanas šķidrums. Savas konstrukcijas dēļ kārbu remonts ir diezgan sarežģīts un var izmaksāt līdz pat Ls 600.

Ritošajā daļā nekādu izteiktu problēmu nav. Kā parasti – apakšējie lodbalsti, stūres pirksti, bremžu diski... Pastiprinātu uzmanību jāpievērš bremžu sistēmas stāvoklim – bieži problēmas rodas ar rokas bremzes trosēm un maģistrālēm.

Taurus cena, kā jau visiem automobiļiem, ir atkarīga no spēkrata vizuālā un tehniskā stāvokļa. Rezerves daļas atsevišķiem mezgliem ir krietni vien lētākas nekā Eiropā ražotiem analoģiskas klases automobiļiem. Ja reiz izvēle ir kritusi par labu Taurus iegādei, Auto Info iesaka pārbaudīt automobiļa tehnisko stāvokli amerikāņu spēkratu specializētos servisos, kas varētu mazināt Jūsu auto remonta risku nākotnē.

Dins Ziemelis
www.uscars.lv

Raksta publicētājs - ikmēneša informatīvais izdevums autovadītājiem "Auto Info", Maijs 2005, Nr.102
* Jūnija numurā lasiet analītisku informāciju par Ford Explorer

***************************************************************
Arī turpmāk ATLAS MOTORS web lapā varēsi iepazīties ar citu amerikāņu plusiem, mīnusiem un iegādes iespējām. Mēs dodam Jums iespēju izvēlēties labāko!

Apskati visus amerikāņu spēkratus ATLASa auto placī un izvēlies savējo!