Chrysler Pacifica ir viens no oriģinālākajiem pieteikumiem klubiņā, ko mēs piedāvājam dēvēt par minivendžipu. Nav pārāk oriģināls nosaukums, bet kā gan savādāk lai dēvē auto, kurš iemieso pa daļai no minivena, džipa un universāļa?

Garā priekšdaļa, hroma akcenti un sedana tipa durvis gandrīz pilnībā izkliedē jebkādas aizdomas par Pacifica’s līdzību minivenu dzimtai. Viltīgi... Kāpēc? Drīzumā sapratīsiet.

Interjers un izmantotie apdares materiāli, greznais mērinstrumentu panelis, durvju ailēs iestrādātie sēdekļu regulēšanas slēdzīši un centrā izvietotā AutoStick pārnesumkārba vairāk iemieso Mercedes auru nekā Chrysler. Atklāti runājot, tālu no patiesības jau tas nav, jo Mercedes R klase ir amerikāņu Pacifica’s Eiropas analogs.


Galvenie trumpji - elegance un praktiskums
Skaidro mērinstrumentu izvēlni var atrast navigācijas ekrānā, tieši pretim vadītāja pozīcijai – spidometra plaknē. Pa labi no tās atrodamas mērierīču regulēšanas pogas. Lai gan sistēma ir viegli lietojama (pēc nelielas iepazīšanās), ekrāns un vadības pogas ir izvietotas tā, lai uzreiz būtu jaušams, kurš šeit ir saimnieks – tikai auto vadītājs var brīvi redzēt un operēt ar tām. Patīkami, ka spidometram viena skala, kura, atkarībā no uzstādītā režīma, rāda braukšanas ātrumu kilometros vai jūdzēs. Sēdvietu elektroniskās pozicionēšanas pogas ir ērti izvietotas durvju ailēs. Interjera apdares materiāli, kas tiek izmantoti Pacific’ā pārsvarā ir sastopami luksusa automašīnās. Redzamība no vadītāja pozīcijas ir ne gluži tik zema kā vieglajās automašīnās, bet arī ne tik augsta kā džipā, kopumā – komfortabla.

Pacifica sevī ir satilpinājusi 3 sēdekļu rindas ar 6 sēdvietām, no kurām 4 ir atsevišķi regulējamas un apsildāmas. Pēdējā sēdekļu rinda faktiski ir paredzēta bērniem līdz pusaudžu vecumam (pieaudzis cilvēks tur īsti komfortabli nejutīsies), taču vajadzības gadījumā pastāv iespēja šo rindu veikli nolocīt grīdā, tādā veidā iegūstot papildus brīvu telpu. Arī otrā sēdekļu rinda vajadzības gadījumā ir nolokāma grīdā, veidojot līdzenu virsmu. Grūti būs atrast pateicīgāku guļvietu, dodoties garākā pārbraucienā, ja nav iespējas vai vēlēšanās lūkoties pēc naktsmājām.

Pacifica’s visu riteņu neatkarīgo piekari inženieri ir radījuši ar ieceri padarīt to pēc iespējas pietuvinātu vieglās automašīnas gaitas īpašībām (smaguma centrs atrodas zemāk kā džipiem). Tā ievērojami labāk absorbē ceļa nelīdzenumus nekā vairums SUV, savukārt izraisa nedaudz “viļņainas” sajūtas, kā tas ierasts miniveniem. Vadāmības ziņā auto nav pārlieku ass, drīzāk jau dabīgi progresīvs un draudzīgs. Pacifica’s gaitas īpašības raksturo teicams balanss pagriezienos, bet neliela viļņošanās, strauji mainot braukšanas virzienu. Auto aprīkots ar progresīvu un spēcīgu bremžu sistēmu, jo kas gan cits spēs apturēt cienījamo minivendžipa masu (pašmasa – nepilnas 2 tonnas)? Eksperti uzteic arī Pacifica’s iekšējo apdari, jo vēja svilpošana gar ausīm pie lielākiem ātrumiem un skaņas no motorpārsega apakšas salonā praktiski nav dzirdamas.


Kur slēpjas Pacifica’s viltība?
Lai gan Chrysler minivendžips no pirmā acu uzmetiena šķiet kaut kas jauns un savās aprisēs nedefinējams, visādā ziņā – jā, tā tas ir, bet tikai vizuāli. No otras puses, tīri tehniski, Pacifica sevī slēpj jau pārbaudītas vērtības. Patiesībā, Chrysler Pacifica (2004-2006) ir būvēts uz tautā jau labi pazīstamā minivena – Chrysler Voyager platformas, kas aprīkota ar 3,5 litrīgu V6 motoru, kurš spēj attīstīt 250Zs. Savukārt automātiskā 4-pakāpju ātrumkārba ir adaptēta ne no viena cita kā Latvijā jau iecienītā ASV luksusa klases sedana Chrysler 300M. Pacifica iepriekš minētajā komplektācijā ir pieejama gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā.
Aktīvākie Pacifica’s lietotāji jau paspējuši minivendžipa gaitā identificēt gausuma pazīmes ātrumā virs 100 km/h. Ņemot vērā automobiļa cienīgo masu, un, piepildot salonu ar pasažieriem un bagāžu, 3.5 l motorīts ātrumsacensībās gluži konkurētspējīgs nebūs, taču, ņemot vērā minivendžipa cienījami ģimenisko stāju, nez vai Chrysler inženieri par to krustā uzreiz būtu jāsit? Sportošanai tomēr nāksies izvēlēties citu automobīli.


Komfortmīļiem – medusmaize
Mazlietotas Chrysler Pacifica’s (2004.-2006.g.) auto tirgū pārsvarā sastopamas ar bagātīgu aprīkojumu (gandrīz vai grēks būtu izvēlēties šādas klases auto bāzes versijā), kas noteikti priecēs ikvienu komfortmīli. Pieejamo ekstru saraksts, kā jau kārtīgam luksusa klases amerikānim pieklājas, ir itin garš – ādas salons, borta dators, gaisa spilveni, ABS, centrālā atslēga, signalizācija, imobilaizers, klimata kontrole, kruīza kontrole, elektriski paceļami logi, elektriski regulējami spoguļi, elektriski atverams aizmugures bagāžnieka vāks, stūres pastiprinātājs, stūres augstuma regulēšana, sēdekļa augstuma regulēšana, grīdā nolokāmas abas aizmugures sēdekļu rindas, priekšējo sēdekļu apsilde, otrās rindas sēdekļu apsilde, vadītāja sēdeklis ar 2 stāvokļu atmiņu, kvalitatīva audio sistēma, stereo sistēmas vadība uz stūres, CD, lūka, miglas lukturi, tonēti aizmugures stikli, 18” hromētie/lietie diski. Visglaunākajās versijās iespējams aprīkojums ar TV/DVD, navigācijas iekārtu u.c. ekstrām.


Kopumā vērtējot, Chrysler Pacifica ir interesants pieteikums pietiekoši svaigā auto segmentā. Ne tik praktiski ģimenisks un ekonomisks kā minivens, ne tik rijīgs, nepraktisks un dārgs kā parketdžips.. Chrysler Pacifica joprojām ir kompromiss starp abiem, tomēr personība, kas pievelk ar savu eleganci, luksusu, komfortu, tai pat laikā cienījamu praktiskumu.




Standartjautājums No.1 – cik maksā / uzturēšanas izmaksas?
Chrysler Pacifica (2004 – 2006.g.) vidējā cena Latvijas auto plačos svārstās no 22 000 – 26 000 EUR atkarībā no izlaiduma gada, komplektācijas un tehniskā stāvokļa.
Jāliek aiz auss, ka visām automašīnām, sākot no 2001.reģistrācijas gada, kas tiek ievestas Latvijā no ASV, nepieciešams veikt sertifikāciju, kas uzreiz sadārdzina to cenu par ~1500 EUR. Ja auto tiek pirkts no auto firmas rokām tepat, Latvijā, tad sertifikācijas cena, visticamāk, jau būs iekļauta kopējā cenā.

Apjautājoties amerikāņu automašīnu rezerves daļu veikalos/servisos par Pacifica’s remontizmaksām, atbildes pārsvarā ir līdzīgas. Ikdienišķākās detaļas – filtri, bremžu kluči, priekšējās stūres bukses, stūres uzgaļi, stabilizatora atsaites u.tml. ir pieejamas tepat, uz vietas, par līdzvērtīga gadagājuma Voyager’a cenām. Kritiskākie mezgli ir stūres iekārta un ritošā daļa, kas, savienojumā ar 17”/18” diskiem un zemāka profila riepām, ne visai labi panes Latvijas (bez)ceļus. Pastiprināta uzmanība būtu jāveltī stūres stieņiem. Remonta nepieciešamības gadījumā tie šobrīd ir pieejami tikai kopā ar stūres reiku, kas nebūt nav lēts prieks. Attapīgākie lietotāji jau atkoduši, ka Pacifica’s stūres stieņus iespējams restaurēt par daudz civilizētāku summu. Kopumā – automašīna vēl pietiekoši svaiga un kapitāla, lai serviss nebūtu jāpadara par savām otrajām mājām.

Standartjautājums No.2 – cik "rij"?
Pēc rūpnīcas sniegtajiem datiem minivendžipa degvielas patēriņš šosejas režīmā svārstās ap 10,2 litriem uz 100 kilometriem, savukārt, braucot pilsētas režīmā, tas būs no 13.8 l/100 km. Kā zināms, situācija dzīvē bieži vien mēdz atšķirties no teorijas. Arī šī reize nav izņēmums, taču atšķirības nebūt nav dramatiskas – no vairāku aptaujāto Chrysler Pacifica lietotāju viedokļiem izkristalizējās skaitlis 13 - 15 l/100 km kā kopsaucējs minivendžipa vidējam degvielas patēriņam Latvijas ceļos. Nebūt ne kritiski, ņemot vērā 3.5-litrīgo motoru un ~2-tonnīgo pašmasu.




Raksts pārpublicēts sadarbībā ar
"A-ZET" - žurnāls aktīvam vīrietim!
No.5, Maijs, 2007