Stilīgs un praktisks? Praktisks un stilīgs? Jā, tieši to mums mēģina iegalvot šis oldschool stilā ieturētais amerikāņu ševijs, kura dizainā jaušama vēsturiska sentimenta elpa kokteilī ar nedaudz trakulīgām 21.gadsimta idejām. Jāatzīst, pēdējā laikā tendence miksēt stilus nav tikai apģērbu un mūzikas industrijas privilēģija; - nu jau aktīvu lomu stilu miksēšanā uzņēmušies arī auto ražotāji. Arī Chevrolet HHR (Heritage High Roof) ir viens no jaunās modes upuriem, jo aci piesaistošais apelsīnkrāsas HHR ir ne šis, ne tas, bet drīzāk jau kompaktvens (nejaukt ar minivenu).

Auto kritiķi domīgi šūpo galvas par neordinārā ševija izredzēm iekarot savu tirgus nišu, ņemot vērā tā vizuālo līdzību arīdzan retro stilā ieturētajam konkurentam no Chrysler koncerna – PT Cruiser. Parokoties nedaudz dziļāk vēsturē, ir skaidrs, ka abu auto līdzība nav gluži nejaušība – izrādās, abu sāncenšu skices ir zīmējusi viena dizainera – Braiena Nesbita roka. Lai gan Chrysler pirmie radīja PT Cruiser, tikpat labi spēka argumenti ir Chevrolet pusē, jo HHR uz priekšu izvirzītā un noapaļotā priekšdaļa, uz āru izvirzītie spārni un paaugstinātā jumta līnija ir aizgūta no 1949-tā gada klasiskā Chevrolet Suburban modeļa.


Kašķis izbeigts, pārejam pie praktiskākām lietām.
2007.gada Chevrolet HHR no rūpnīcas tiek piedāvāts divās dažādās komplektācijās – LS (bāzes versija), LT (pilnvērtīgāks aprīkojums). Savukārt LT komplektācija iedalās vēl divās paketēs – 1LT un 2LT.

Ševijs LS un 1LT standarta komplektācijā tiek aprīkots ar 2,2 l DOHC Ecotec četrcilindru benzīna dzinēju, kurš spēj attīstīt 149 Zs jaudu un 207 Nm maksimālo griezes momentu pie 5600apgr/min. Otra opcija – 2,4 l DOHC Ecotec četrcilindru benzīna dzinējs, kurš attīsta līdz pat 175 Zs un 170 Nm griezes momentu pie 4600 apgr./min., pieejama 2LT standarta aprīkojumā un kā izvēles variants 1LT komplektācijai. 5-pārnesumu manuālā transmisija ir pieejama visiem modeļiem standarta komplektācijā, savukārt 4-pārnesumu automātiskā transmisija pieejama visiem modeļiem kā izvēles opcija. Visās komplektācijās HHR aprīkoti ar priekšpiedziņu.

Gan LS, gan LT modeļos standarta aprīkojumā iekļautas tādas ekstras, kā gaisa kondicionieris, priekšējie gaisa drošības spilveni, elektriski paceļami logi, centrālā atslēga, 6-skaļruņu stereosistēma ar CD un tālvadības pults auto iedarbināšanai bez atslēgas no attāluma (interesanta opcija, jo ļauj uzstādīt vēlamo salona temperatūru pirms iekāpšanas automašīnā). Papildus aprīkojumā iespējams izvēlēties vadītāja info centru, Pioneer audio sistēmu ar basu skaļruni, elektronisko stikla jumta lūku, XM satelīta radio, 16” vai 17” lietos diskus u.c.

1LT standarta aprīkojums ietver mp3 atskaņotāju, sešos veidos elektriski regulējamus sēdekļus un satīna dizaina ārējo apdari. Papildus aprīkojumā iespējams izvēlēties ABS, TCS (vilkmes kontroles sistēmu) un elegantus hroma elementus ārējā dizainā.

2LT standarta komplektācijā iekļauta ABS, miglas lukturi, hromēts izpūtēja uzgalis, ādas apdare stūres ratam un ātrumpārslēga rokturis, Pioneer audio sistēma ar basu skaļruni, 17” lietie diski, FER sporta piekari (ar gāzes amortizatoriem) un hromēti ārējā dizaina elementi. Apsildāmi ādas sēdekļi ir pieejami papildus komplektācijā abām LT versijām.
Šiki – atliek tikai izvēlēties savai gaumei un iespējām piemērotāko aprīkojumu, jo izvēles iespējas ir tiešām plašas.

Tāpat kā viss auto, arī HHR interjers apvieno labu ceļa pārskatāmību no vadītāja kokpita (līdzīgi kā minivenā), tai pat laikā komfortu, braukšanas vieglumu un ergonomiku kā kvalitatīvam sedanam. Augstais jumts piešķir salonam plašumu un nesagādā galvassāpes arī basketbolista cienīga auguma pasažieriem. Tomēr jāatzīst, ka apmēros raženāks šoferītis šeit varētu vēlēties nedaudz lielāku plašumu horizontālajā līnijā (plecu, elkoņu zona). Savukārt hroma akcenti un greznais mērinstrumentu panelis izstaro luksusa auru. Interjera krāsu paletē tiek izmantoti tumšāki toņi salona augšdaļā, bet gaišāki – lejasdaļā. Arī ērtie sēdekļi caurstrāvo patīkamu kvalitāti – tas ir apliecinājums, ka ar šo auto garāki izbraucieni neliks sevi manīt stīvas muguras vai citu sāpju veidā.

4,47 metrus garā automobiļa salons ir ne visai plašs, taču pakļaujas vairākām transformācijas iespējām. Rūpīgāk papētot salona konfigurēšanas iespējas, par no ārienes kičīgo ševiju rodas vēl viens – gluži pretējs viedoklis – nereāli praktisks! Aizmugures sēdekļu rindas atzveltnes dalās proporcijās 60/40 un ir pilnībā nolokāmas, gluži kā priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltne, tādējādi veidojot līdzenu virsmu. Pēc iedziļināšanās HHR praktiskajās aprisēs, tā vien gribas izsaukties – sapnis aktīva dzīvesveida cienītājiem! Gribi – kruīzē ar savu stilīgo ševiju pa lielpilsētu, gribi – iemet ietilpīgajā bagāžniekā sērfinga dēli un dodies šķelt viļņus, gribi – satilpini salonā visu ģimeni un dodies ceļā pie dabas krūts.

Domāšanas brīvība, stils un aktīvs dzīvesveids ir stūrakmeņi, kas HHR raksturo vislabāk.

Pastiprināti piestrādājot pie stilīgās un glancētās HHR ārienes, Chevrolet inženieri nebūt nav atstājuši novārtā tik svarīgo drošības aspektu. Gluži pretēji – ševijs ir uzrādījis visaugstākos rezultātus (piecas zvaigznes) avārijas situāciju testos visās četrās sēdpozīcijās – vadītāja un priekšējā pasažiera pozīcijā frontālās sadursmes gadījumā, kā arī priekšas un aizmugures sēdpozīcijās sānu sadursmes rezulātā. Automašīnas apgāšanās risku sadursmes rezultātā eksperti novērtējuši ar četrām zvaigznēm (tikai 10-20% apgāšanās risks). Protams, autovadītājam pašam vispirms jāparūpējas par savu drošību, aprīkojot automobīli ar gadalaikam atbilstošām riepām, pārvadājot atbilstoša smaguma kravu, kā arī ievērojot ceļu satiksmes noteikumus.


Kāpēc Chevrolet HHR būtu uzmanības vērts?
  • Neordinārs stils. Visticamāk, ka uz ceļa jūs pavadīs skatieni, jo Chevrolet HHR caurstrāvo atšķirīgu stilu no viendabīgās masas, kas raksturīga pēdējo gadu autobūves veikumiem.

  • Iemieso aktīva dzīvesveida garu – praktisks.

  • Pircējam draudzīga cena.

  • Itin draudzīgs degvielas patēriņš: ~ 10,2 pilsētā / 7,8 uz šosejas (litri/100km).



Raksts pārpublicēts sadarbībā ar
"A-ZET" - žurnāls aktīvam vīrietim!
No.4, Aprīlis, 2007