Ziemeļamerikas Starptautiskajā autošovā (NAIAS) "Michelin" nāca klajā ar pārsteidzošu nākotnes perspektīvu - integrētu riepas un diska kombināciju, kurā trūkst viena, vismaz līdz šim, vitāli svarīga elementa, proti - gaisa! Kompānija beidzot atklāja sava lolojuma, saukta par "Tweel" (nosaukums radies, apvienojot angliskos terminus "tyre" un "wheel"), specifiku un kvalitātes rādītājus iepriekš veiktajos izmēģinājumos.

Tweel dizains - neticams futūrisms
Jau tīri vizuālā līmenī ir redzms, ka Tweel ir maz kopīga ar tradicionālo riteni, tas drīzāk atgādina spieķotu ratu. Tradicionālā, ar gaisu pildītā riepas apvalka vietā, Tweel ir dažādas elastības gumijas slāņi, kurus pie riteņa diska notur simetriski izkārtotas elastīgas gumijas plāksnītes. Koncepcijas autori uzskata, ka šāda kombinācija spēj nodrošināt vienlīdz labu riepas saķeri ar ceļa segumu kā tradicionālie riteņi.

"Spēcīgas pārmaiņas, kuras spēj ietekmēt pamatvērtības, var uzplaiksnīt tikai reizi simts gados, un šī varētu būt viena no tām reizēm. Tweel dod mums iespēju sasniegt tādu kvalitātes līmeni, kurš gluži vienkārši nebūtu iespējams ar šodienas - standarta pneimatiskajām riepām," secina "Michelin" Amerikas Izpētes un attīstības centra prezidents Terijs Getijs.

Tweel darbībā
Pašlaik Tweel tehnoloģija jau tiek pielietota iBOT (uzlabotu ratiņkrēslu) ražošanā, kuri piedāvā daudz lielāku brīvību un mobilitāti invalīdiem - iespēju pārvietoties pa kāpnēm, pārvarēt nelīdzenas teritorijas utt. Tweel tehnoloģija ir atradusi pielietojumu arī Segway LLC's Concept Centaur - prototipā, kurš balstās uz pašbalansējošu četrriteņu mehānismu. Šie ir tikai sākumprojekti, lai labāk izpētītu Tweel gaitas īpašības. Nākamais solis būs jaunuma piemērošana dažādiem militārajiem transportlīdzekļiem. Bet pati intriģējošākā "filmas daļa", nešaubīgi būs mēģinājumi Tweel piemērot vieglajiem, pasažieru automobiļiem. "Michelin" jau ir paspējis nodemonstrēt video, kurā redzama itin sekmīga Tweel darbība uz Audi A4.
"Tweel pielietojums autoindustrijā, kā tas ir redzams uz Audi, protams, vēl ir tikai koncepcija, mazliet pārspīlēta, taču ar spēcīgu nākotnes potenciālu", teica T. Getijs.
Konkrētus termiņus, kad Tweel varētu nonākt sērijveida ražošanā, "Michelin" vēl nemin, taču koncepcijas autori uzskata, ka pilnībā izpētīta un izmēģināta tā varētu būt aptuveni 10 gadu laikā.

Nu ko - atliek vien cerēt, ka pašlaik vēl acīmredzamais neticamais, nākotnē kļūs par mums pieejamu plaša patēriņa preci un izslēgs no autobraucēju leksikas tādus terminus kā pārdurta riepa, nolaists gaiss riepai utt. Gaiss lai paliek tikai elpošanai.

http://www.michelinman.com