1) Pirms automašīnas ieziemošanas ieteicams nomainīt motorā eļļu un filtru. Nomainot eļļu, iespējams izvairīties no dažādu sārņu un skābju rašanās dzinējā ilgstošas dīkstāves rezultātā.

2) Benzīna bākai jābūt pilnai, lai izvairītos no kondensācijas. Būtu ieteicams degvielai pievienot stabilizējošu piedevu (piemēram, "Sta-Bil"), lai pasargātu degvielu no “sabojāšanās”. Degvielai sastāvoties, tā veido lipīgas nogulsnes, kas var aizsprostot degvielas iešprices sistēmu vai karburatora sprauslas. Degvielas stabilizators var paildzināt laiku, līdz kuram degviela sāk oksidēties, no 2 līdz pat 15 mēnešiem.

3) Veids, kā pasargāt dzinēja cilindrus un vārstus no rūsas un korozijas:
automašīnas benzīna tvertnē ielej minimums 8 ēdamkarotes speciāla aizsarglīdzekļa (piemēram, “Marvel Mystery Oil”) un "izbrauc kādu līkumu”, tādā veidā ļaujot vārstiem un virzuļiem pārklāties ar aizsargkārtiņu. Nākošais solis ir izskrūvēt aizdedzes sveces un iepilināt aptuveni 1 ēdamkaroti aizsarglīdzekļa katrā cilindrā. Pēc tam vairākas reizes jāiedarbina dzinējs, lai cilindri un gredzeni pārklātos ar saudzējošo kārtiņu.

4) Ideālajā variantā automašīnu varētu pacelt uz pacēlāja, tādā veidā ļaujot atpūsties atsperēm un noņemot svaru no riepām, neļaujot tām iesēsties vienā vietā. Otrs variants ir: pavisam nedaudz pacelt autiņu – tā, lai tas būtu normālā braukšanas augstumā, ar saspiestām atsperēm. Daudzi samazina spiedienu riepās, lai atļautu atpūsties riepu sānu sieniņām un kordām, jo viss automašīnas svars balstīsies uz pacēlāja.

5) Akumulatora noņemšana ir laba doma! Kad tas ir darīts, vajadzētu to notīrīt ar sodas ūdeni, lai neitralizētu skābes nogulsnes. Uzlādēta akumulatora uzglabāšana paildzina tā mūžu.

6) Noteikti jāpārbauda bremžu eļļa pret mitrumu, jo mazākā mitruma iekļūšana bremžu eļļā izraisīs bremžu galvenā cilindra, bremžu cilindru un/vai bremžu suportu koroziju. Mitruma iekļūšana bremžu eļļā var sekmēt arī tā uzvārīšanos pie pārlieku zemas temperatūras, tādā veidā izraisot bremžu “pazušanu”.

7) Uzmanību vajadzētu pievērst arī dzesēšanas sistēmai. Ja ir pagājis krietns laiciņš kopš mainīts dzesēšanas šķidrums, ir vērts padomāt par dzesēšanas sistēmas izlaišanu, skalošanu un piepildīšanu ar 50/50 antifrīza/destilēta ūdens mikstūru. Galvenais iemesls, kāpēc jālieto destilēts ūdens: krāna ūdens satur minerālus, kas var radīt elektrolīzi, savukārt, tās rezultātā tiek nodarīts kaitējums metāliskajiem dzesēšanas sistēmas elementiem.

Kad spēkrats ir sagatavots ziemas guļai, atliek vien gaidīt pavasari, kad varēs atkal kāpt iekšā un baudīt braukšanas prieku.

http://www.apra.org