Itin bieži no mūsu klientiem saņemam komplimentus par "General Tire" riepu piemērotību Latvijas ceļiem un bezceļiem, kā arī teicamo kvalitātes un cenas attiecību. Lai neieslīgtu pārlieku lielā pašapmierinātībā, aptuveni pirms 2 gadiem, pašā laikā mums nāca piedāvājums no 1000 jūdžu ekspedīcijas - aprīkot ar "General Tire" Grabber AT2 riepām Land Cruiser džipus. Tiem, kas ir sekojuši līdzi ekspedīcijām aiz polārā loka, Āfrikas tuksnesī, Urālu kalnos, Indijā, Transilvānijā, Mjanmā un tagad seko līdzi 1000 jūdzēm līdz Eņģeļu pilsētai, drošivien ir skaidrs, par ko runa. Šajās ekspedīcijās sarežģīti bezceļi ir ikdiena. Klintis, dubļi, māli, upes, purvi, meži... un kas gan ir kārtīgs džips bez labām riepām?

Tāpēc mums īstens pārbaudījums bija montēt "General Tire" Grabber AT2 riepas tieši oranžajiem ekspedīcijas džipiem, kuriem smagu (bez)ceļu pārvarēšana ir ikdienas izaicinājums.







Lai noskaidrotu, kā tad ekspedīcijās kalpo "General Tire" riepas, aicinājām uz nelielu sarunu 1000 jūdžu ekspedīcijas vadītāju, autosportistu Edgaru Zaķi.
1. Saki, lūdzu, cik braucienos jau pabūts ar "General Tire" riepām?
- No lielajiem braucieniem, kas tiek atspoguļoti TV, ar "General Tire" riepām pabūts ir 5 - Urālos, Indijā, Transilvānijā, Mjanmā, un Arhangeļskā. Un vēl krietnā pulkā mazāka mēroga pasākumu. Kopā nobraukts ~ 70 tūkst. km.

2. Kādi iespaidi, kā riepas kalpo?
- Kopumā labi. Nevar sūdzēties. Tehniskas ķibeles nav bijušas, ja neskaita pārdurtu riepu, kas, protams, ir mehānisks bojājums.

3. Kādus ceļus visvairāk nācās izmantot? Asfalts, bezceļš, dubļi, akmeņi, smiltis? Kādos ceļos riepas jutās vislabāk?
- Visus minētos ceļa segumus ir nācies izbaudīt un vēl mazliet. Jāņem vērā, ka "General Tire" Grabber AT2 modeli izvēlējos tieši kā kompromisa variantu dažādiem segumiem. Sporta riepas drošivien labāk kārpītos ārā no māliem un pilnīgiem bezceļiem, tomēr cena un nodilums, mērojot garākus gabalus pa asfalta segumu, būtu nesamērīgi lielāki.

4. Vai riepām varēja novērot kādus trūkumus?
- Varētu vēlēties labāku caurgājamību mālainā segumā. Šis modelis joprojām ir diezgan paskaļš uz asfalta seguma, tomēr jāatzīst, ka riepas ir klusākas un lēnāk dilst nekā "Bf Goodrich" All Terrain, ko izmantojām pirms "General Tire" Grabber AT2. Lai gan protektora raksts ir ļoti līdzīgs.

5. Kāpēc izvēlējāties tieši "General Tire" riepas?
- Nav jau īsti variantu tādām prasībām, kādas ir mūsu ekspedīcijai. Mums nepieciešams kompromisa variants starp caurgājamību bezceļos, tai pat laikā saglabājot pietiekoši komfortablas pārvietošanās iespējas pa normāliem asfalta ceļiem un samērīgu riepas dilšanu. Nevaram uz katru braucienu mainīt riepas. Bez tam, ne visi ražotāji var piedāvāt lielos izmērus šāda tipa riepām - 17" un 18". Grabber AT2 modelim tādi ir. Protams, ne mazāk svarīgs ir arī cenas faktors.

6. Ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, vai arī turpmāk ekspedīcija varētu izvēlēties "General Tire" riepas?
- Domāju, ka jā. Vismaz šobrīd Grabber AT2 modelis ir labākā izvēle vasaras sezonā. Tā kā šis modelis ir radžojams, iespējams tas būtu konkurētspējīgs arī ziemas apstākļos, tomēr ziemā esam jau pārbaudījuši Bridgestone DMZ3 veikstspēju un pagaidām pieturamies pie tā.




Atlas Motors novēl veiksmīgus turpmākos ceļojumus 1000 jūdžu ekspedīcijas komandai! Lai ceļā negadās nepārvarami ceļi!

Ekspedīcijas komandas aktivitātēm jūs varat sekot līdzi Qfilmas mājaslapā.

Rakstā izmantoti foto un video materiāli no Edgara Zaķa un Qfilmas mājaslapas arhīva.